חתונה אחרת – איפה? למה? איך? טקס החתונה.

טקס החתונה, על שלל מנהגיו וסמליו הוא אירוע חשוב בחייו של כל זוג, אולם כיום לזוגות רבים יש נטייה לערוך חתונה אחרת.
כולם רוצים אירוע משפחתי זוהר, מפואר, יקר באולם אירועים.

מה כוללת חתונה אחרת ?
עיצוב האירוע והפקת חתונה אחרת דורשים השקעת מחשבה רבה, תכנון מדוקדק של הזוג ושל החברות המפיקות את האירוע.
זה כולל סידורי פרחים על השולחנות, זרי הכלה, הדקורציה של אתר מיוחד שנבחר לעריכת חתונה אחרת, תאורה, מיקום החופה, המראה החיצוני של החתן והכלה,
כולל ביגוד, הנעלה, עיצוב שיער, איפור כלות, הסעה לאירוע, טבעות חתונה, הצילומים, המוזיקה ועוד.
המגמה ההולכת ומתחזקת בתחום ארגון חתונה בארץ היא עיצוב חתונה בחותם אישי ומקורי.
ההזמנות שנשלחות לאורחים נושאות אופי אישי, הזוג בוחר אתרי חתונה לא שגרתיים, כמו אתרים היסטוריים או חוף הים, חתונה בחו"ל, חתונה בטבע, חתונה כפרית, חתונה סגנון עדות,
לרוב על פי אחת מהעדות אליה שייכים בני הזוג, כמו למשל חתונה מרוקאית, חתונה יוונית, חתונה בוכרית, חתונה תימנית וכ"ו.
גם עיצוב טקס הקידושין עבר שינוי והעמדת חתונה אחרת כוללת כיום כתיבת שבועת אמונים מחורזת, הקראת שירי אהבה מהקלאסיקה העברית והעולמית,
הפקת קליפים אודיאו-ויזואליים של הזוג ועוד.
גני האירועים רבים מאפשרים עריכת חתונה אחרת, לא סטנדרטית, כגון עריכת הטקס תחת כיפת השמים, או "חתונות נושא" כמו חתונה בסגנון אפריקאי,
בסגנון אינדיאני, חתונה בסגנון יוון העתיקה ועוד רעיונות מקוריים עם אטרקציות מגוונות, כמו תאורה גרנדיוזית, זיקוקי דינור, תפאורה תלת ממדית, מופעי לייזר, רקדניות בטן, קוסמים.

העלייה הכללית בחשיבות טקס החתונה וההשקעה של זמן מחשבה וכסף בהפקת חתונה אחרת קשורה לרצון של זוגות צעירים רבים לחרוג מהשבלונה,
להביע את עצמם באירוע חשוב כמו חתונה בצורה יצירתית ושונה, ולהפגין את אהבתם. אז אם אתם מחפשים חתונה ייחודית, עריכת חתונה אחרת יכולה להיות הבחירה המתאימה עבורכם.

חתונה קטנה
יש זוגות רבים שמאסו בחתונות המוניות עם דודות וקרובים שאינם מכירים כלל. זוגות אלה מחפשים חתונה פשוטה וצנועה אבל לא כזאת שתראה כמו חיקוי זול של הדבר האמיתי.
אז אם אתם רוצים אירוע שהגימיק בו יהיה היופי שבפשטות, אז עבורכם בדיוק קיימת חתונה קטנה! בלי גן אירועים שהפאר מנצנץ בו בכל פינה,
אבל עם עיצוב שישרה אווירה נעימה ואם אפשר באוויר הפתוח (תלוי בעונת השנה).
על מה להקפיד בחתונה קטנה
עבור חתונה קטנה ניתן לבחור בחתונה שהיא גם מסיבת גן איכותית וגם "קצת אחרת" בקו נקי ופשוט. חשוב להקפיד שהאוכל יהיה משביע וטעים, ושיהיו מגוון קינוחים,
כיוון שבחתונה קטנה מצפים להשקעה ב"פרטים הקטנים".
רצוי להימנע מאווירה כבדה ורשמית, ולאפשר לאורחים לשבת לא סביב שולחנות אך גם בפינות ישיבה בלתי פורמליות, שיאפשרו לאנשים לשוחח אחד עם השני.
בחרו במוסיקת רקע מרגיעה שתאפשר מפגש חברתי בין אנשים ואווירה נעימה.
זמן טוב לעריכת חתונה קטנה בגינה או בחיק בטבע הינו יום שישי אביבי בצהריים. האורחים יוכלו ליהנות מעיצוב לבן ומגינה פורחת כשעדיף להשקיע בתפריט חלבי עשיר החל מסלטים ולחם כפרי ועוד.
אפילו האורחים "המרובעים" ביותר לא יוכלו לעמוד בפני אוכל טעים על רקע פריחה ומוזיקה שקטה או מוזיקה אחרת לבחירתכם ברקע.
הקפידו שהאנשים מאחורי ההפקה של המקום והקייטרינג יהיו מקצועיים כיוון שכל טעות קטנה מורגשת ביתר שאת.
תכננו מראש היכן תעמידו את החופה אם אתם הזוג זה לזה על מנת להדגיש את ייחודיות הקשר.
אז לאירוע אינטימי, שהעיקר בו הוא המהות ולא הצורה, הפגישה עם היקרים לכם ואיחוד לבבות בחור לערוך חתונה קטנה ושיהיה במזל טוב!

חתונה בים
להפיק חתונה בים זה לא דבר פשוט. חתונה כמו בסרטים שבהם חתן וכלה מתהלכים על החוף באוויר הנעים עם רעש הגלים אינה מתאימה למציאות הישראלית.
החול שיציק לאורחים ויקשה עליכם מלצעוד לחופה או לרקוד הוא לא הבעיה היחידה שתיתקלו בה. ארגון חתונה בים כרוך בהזמנת קייטרינג חתונה, אבטחה, שירותים, מצנני ענק (למיזוג אוויר) ועוד…
הפתרון המתקבל על הדעת הוא לקיים חתונה בגני אירועים הנמצאים בסמוך לים. בגני אירועים לא תצטרכו להזמין אף שירות ולהתרוצץ יותר מדי כל השירותים יספקו על ידי גני האירועים למעט צלם ותקליטן.

החלטתם על חתונה בים למרות זאת?
אז ישנה את האפשרות לשכור מפיק חתונה שיארגן את הכול לפי טעמכם ואף יקצר תהליכים. לכם יישאר רק לעשות את הבחירות כמו קייטרינג, צלם חתונות, תקליטן ועוד כמה דברים קטנים.
אחרי שדאגתם לאישור מהרשות המקומית, אישור מהמשטרה,אבטחה, וקייטרינג עם ניסיון וציוד להפיק חתונה בים לא לשכוח להזמין מציל או חובש למקרה שאחד האורחים יחליט לקפוץ למים.
אם חלמתם על חתונה בים בצוהרי היום יש לדאוג לתחום את מקום החתונה ולדאוג להצללה ולמיזוג.
לסיכום, חתונה בים אינה דבר פשוט. בסרטים הכול נראה קל ויפה אך במציאות הדברים קצת שונים לכן מומלץ לבחור במקום שמיועד לחתונה ומספק את כל השירותים יחד.

חתונה בגינה זה לא רק לעשירים. אם בחרתם להפיק חתונה בגינה דעו שזה לא עניין פשוט.
יש לכם גינה ענקית מטופחת ויפה? אז האפשרות של חתונה בגינה פתוחה עבורכם. אבל זוהי משימה לא פשוטה
יש המון דברים שאתם צריכים לדאוג להם. למעשה אתם צריכים להפיק את "כל" החתונה. בגינה שלכם אין את כל התשתיות שקיימות בגני אירועים.
כשאתם מתכננים חתונה בגינה יש לקחת בחשבון אם השטח שלכם יכול להכיל דוכני מזון, עמדת תקליטן, בר חתונה, בר קפה, שירותים כימיים, פינות ישיבה, רחבת ריקודים,
איזור עבודה לצוות הקייטרינג ובו מקור מים וכמובן מקום ייחודי למיקום החופה. אז לא כל שטח ענק יתאים להפקת חתונה בגינה.

בארגון חתונה בגינה יש לבדוק כמה חשמל יידרש לחתונה שלכם. בחתונה ישנם אלמנטים הדורשים המון חשמל כמו מערכת תאורה,
הגברה וחברת קייטרינג הצורכת גם היא כמות לא מבוטלת של חשמל לכן כדי לא להיתקל בעומס חשמלי יש לדאוג לגנרטור מושתק.
את התאורה לחתונה יש להקים לילה לפני כדי לבדוק אם היא מספקת אור לשרותי הקייטרינג, למזנוני המזון, מעל השולחנות ולפינות הישיבה.
אפשר להוסיף תאורה אמנותית בחופה בשביל הכניסה ובעוד מקומות שחשוב לכם להבליט.

אם אתם לא רוצים אורחים עצבניים עליכם לדאוג להם לחנייה בתאום עם השכנים כמובן כדי למנוע אי נעימויות.
יש גם לתכנן גישה לספקים, עדיף צדדית שהאורחים לא יכנסו לאולם תוך כדי ניווט בין האוכל של הקייטרינג לציוד של התקליטן.
חתונה בגינה נערכת בדרך כלל בחודשי הקיץ או האביב. בחודשים אלו חם ולכן יש לדאוג להצללות, אוהלים ומצננים המשמשים כמזגנים בשטח פתוח.
חתונה בגינה יכולה להיות הפקה זולה ופשוטה כי אתם מתמודדים עם כל ההפקה לבד ומתנהלים ישירות עם נותני השירות ללא עמלת תיווך, אך חתונה בגינה יכולה להיות עסק מאוד יקר,
לכן יש לעשות סקרי שוק בין נותני השירות ולא להשתולל ולעצב את החופה עם בדים מחול או להזמין גנן שיעצב לכם את הגינה מחדש.

עם זאת, למרות כל הכאב ראש, מדובר בחוויה ייחודית ומקורית, לכן אם באפשרותכם ארגנו חתונה בגינה.

איך מארגנים חתונה בטבע?
בארצנו יש פינות חמד יפות לרוב והרבה גנים לאומיים. אפשר לחלום על חתונה בטבע שנערכת בעמק או על איזה הר, על מערה או על מדבר, על מצפה משקיף לנוף או על חוף ים,
היום אפשר למצוא מקומות רבים לכל אורכה ורוחבה של הארץ.
אם אתם חושבים בכיוון זה, רצוי לדעת מראש: ארגון חתונה בטבע בדרך זו דורש בירוקרטיה וניירת רבה. קודם כל יש לקבל רישיונות מהרשות המקומית או מרשות הגנים הלאומיים.
בנוסף לכך, יש לדאוג לרישיון מהמשטרה וממכבי האש, דברים שלעיתים לוקחים זמן רב. לאחר קבלת הרישיונות יש לדאוג לגנרטור, תאורה, לבמה לריקודים, לשירותים כימיים ולחניה.

כמובן שצריך לתאם גם עם חברת קייטרינג, תקליטן לחתונה וצלם שיבואו לראות את המקום מראש, כדי שיוכלו להיערך בהתאם (תיאום ספקים), לבחור את התפריט,
המוזיקה והעיצוב, כל זאת בהתאם לטעמכם האישי ולתקציב שלכם.
אם אינכם רוצים להתעסק בכך בעצמכם תוכלו לשכור את שרותיו של מפיק חתונות, אבל עדיין תצטרכו לבחור ספקים רבים ולשלם למפיק…
ניתן לחגוג חתונה בטבע בדרך יותר צנועה ופחות מסובכת,שגם תעלה לכם פחות כסף. תוכלו לערוך רק מסיבת חתונה בחיק הטבע, על חוף הים או בפארק ירוק כלשהו ואת החופה לערוך ברבנות או,
אם אתם מעדיפים לערוך חתונה אזרחית או חתונה בחו"ל כמו חתונה בקפריסין או חתונה בפראג וכך כבר לשלב חתונה עם ירח דבש בחו"ל. ממש חלום של כל זוג צעיר!
בבחירת העיצוב של המקום בו תיערך חתונה בטבע כדי לבחור בדקורציה המבוססת על אלמנטים טבעיים כמו קישוטים המבוססים על צבעי אדמה ושמיים,
בדים רכים וטבעיים וחומרים טבעיים כמו חרס, קרמיקה ואבן. שמלת כלה מבד פשתן או כותנה לבנה ללא נצנצים מיותרים וזר כלה מפרחי בר ישלימו את התמונה הכללית.
אז אם אתם באמת אוהבים את הטבע ומוכנים להשקיע, לכו על חתונה בטבע ותזכו לאירוע שייזכר לזמן רב.

בשנים האחרונות הטרנד של חתונה כפרית הולך וצובר תאוצה. זוגות רבים מעדיפים חתונה בחיק הטבע, ביום אביבי עם שמש נעימה וריחות פריחה
מסביב על פני אירוע מעונב ומסורתי באולם חתונות רגיל.

כיום ניתן למצוא גני אירועים רבים המציעים חתונה כפרית באווירה קלילה. אירוע בגן המשרה אווירה של טבע פסטורלי יחד עם הנוחות של גן אירועים מאורגן הכולל כבר קייטרינג,
כסאות ושולחנות, תאורה ושאר אלמנטים הדרושים לקיום חתונה יוצר שילוב מוצלח שזוגות רבים בוחרים בו.

איך לבחור את המקום המתאים לקיום חתונה כפרית
אם יש לכם משפחה ענפה וחברים רבים רצוי לבחור בגן אירועים גדול מאוד שיכול להכיל כמה מאות מוזמנים. כך תוכלו להזמין את יקיריכם ליהנות הן מגן אירועים בסגנון כפרי
והן משירות טוב של מלצרים מיומנים . בדקו אם במקום מציעים מספר חברות קייטרינג עם תפריטים שונים כגון תפריט בשרי, צמחוני או חלבי ואם הדבר חשוב לכם – וודאו שיש למקום תעודת כשרות .

אם אין לכם משפחה גדולה או שהינכם מעוניינים באירוע מצומצם יותר לעריכת חתונה כפרית, בדקו אופציה של מסעדת אירועים או אירוע בגינה טובלת בירוק רענן המתאימים לאירועים קטנים.
ניתן לבחור בחתונה כפרית בגן עם מדשאות ועצים ופינות ישיבה רומנטיות, או גן גדול עם בית כפרי ובו מספר אולמות לחתונה שאינה נערכת דווקא בחודשי הקיץ.
תוכלו לבחור בין אוכל ארץ ישראלי איכותי למאכלי עדות, בישול על גריל בשרים מול האורחים או אפילו מזנון בסגנון אוריינטאלי או יפני.

העיצוב צריך להתאים לסביבה הטבעית ולכלול צבעי ירוק כחול וצבעי אדמה עם הדגשי צבע עזים שיראו כמו פרחי שדה.
וכמו כן וודאו שצוות המלצרים מיומן בהגשה בחוץ ותאמו עם התקליטן איזה סוג מוזיקה אתם מעדיפים.

חתונה כפרית בגן באווירה טבעית מאפשרת שילוב של טקס חתונה מסורתי עם רב עם חופה בחיק הטבע וברוח שונה וצעירה שתיתן לאירוע שלכם מגע קסום ובלתי נשכח.

חתונה אלטרנטיבית
חתונה היא אירוע מרכזי בחייו של כל זוג, בין אם הוא דתי או חילוני. בישראל המודרנית זוגות רבים מחפשים לצאת מן השיגרה של הטקס הדתי ולערוך חתונה בהתאם לרוח המודרניזציה של המאה ה-21.
מהי חתונה אלטרנטיבית?
אנשים הרוצים לתת זהות יהודית חילונית והומניסטית לטקס החתונה שלהם יכולים לערוך חתונה אלטרנטיבית.
חתונה כזו יכולה להיערך לפני או אחרי חתונה אזרחים כמו למשל חתונה בפראג או חתונה בקפריסין, רישום נישואין בחו"ל או ברבנות. או ללא רישום כלל.
בחתונה אלטרנטיבית מציעים טקס המותאם אישית לרצונות והצרכים של הזוג עם דגש מודרני, אך עדיין עם תחושה של טקס חתונה וכל הנובע מכך.
טקס אלטרנטיבי יכול להיערך בין זוגות יהודים שאינם רוצים טקס דתי, זוגות שהרבנות לא מכירה או מטילה ספק ביהדותם של אחד מבני הזוג, או שניהם ובין זוגות חד מיניים.
עורכי טקסי נישואין אלטרנטיביים הם לרוב יהודים חילוניים או חופשיים. מי שמעדיף יכול גם לבחור רב רפורמי לעריכת חתונה רפורמית.
מה כוללת חתונה אלטרנטיבית?
פרט לעריכת טקס נישואין שיבטא את העדפותיו של הזוג, לרוב ניתנים בחתונה או לפניה הפרטים הבאים:
כתב התחייבות הדדי של עורכי הטקס והזוג הנישא.
שני מפגשי הכרות ולימוד, בהם נלמד טקס הנישואין והכתובה ויעוצב ע"י בני הזוג הנישאים כרצונם ולפי טעמם.
חוברת מקורות על היבטים שונים בנישואין יהודים חילוניים כיום.
כתובה לפי נוסח שהזוג מגבש ומעצב. לרוב הכתובה הניתנת פשוטה יחסית בעיצובה. מי שמעוניין לרכוש כתובה מפוארת יותר יכול לעשות זאת.
תעודת נישואין מטעם המביא בברית הנישואין.
למה מתחייב הזוג שנישא בחתונה אלטרנטיבית?
להעביר לידי המשיא תמצית רישום במשרד הפנים, למקום מסודר ומואר לעריכת חופה, , ולכל הסידורים והאביזרים עליהם יוסכם עם עורך הטקס.

חתונה אתנית
אם אתם רוצים חתונה באווירה אחרת, מתובלת בניחוח מזרחי, תימני, מרוקאי או אולי הודי. חתונה עם תלבושות ססגוניות ואוכל מיוחד, בחרו לערוך חתונה אתנית.
חתונה אתנית יכולה לשקף את המוצא העדתי של החתן ו/ או הכלה ולשלב מתוכו אלמנטים בדרך שתבליט את הייחודיות שלו,
למשל טקס החינה המסורתי, תלבושות חתונה ותכשיטים מיוחדים המאפיינים עדות שונות וכ"ו.
אולם ניתן לעצב חתונה אתנית גם ללא קשר למסורת של בית אבא. בחירה נכונה של קישוט, אוכל ומוזיקה ייצרו אירוע בעל נגיעות אתניות עם ניחוח מודרני.
ארגון חתונה אתנית
עיצוב וקישוט בסגנון אתני- זרי פרחים ותאורה מתאימה תורמים ליופי ולאווירה בחתונה, כמו גם כלי הגשה מעוצבים, צלחות, כוסות וסכו"ם.
עיצוב חתונה אתנית כולל ריהוט אשר מאופיין בעבודות פרזול של ברזל עם סלסולים ואלמנטים אתניים. תאורה המשלבת זכוכית צבעונית, פסיפסים,
ותליה של מובילים עם חרוזים. כורסאות ישיבה מרופדות בבד אתני עם הדפסים צבעוניים, כלי אוכל עם הדפסים צבעוניים המתאימים למראה הכללי.
כל אלה יתרמו ליצירת לייצר מראה אתני וייחודי. כדי למנוע הפתעות כדאי לסכם לגבי הפרטים האלה עם גן האירועים בו נערכת החתונה.
תלבושות החתן והכלה ואופי טקס החופה יכולים לשאת מראה אתני שישתלב באווירה האתנית הכללית, להיות במראה ים תיכוני קליל יותר או להיצמד למראה הקלאסי של שמלת כלה לבנה וחופה מסורתית.
מוזיקה גם היא תורמת רבות לאווירה, שילוב של מוזיקה אתנית יכולה ליצור קשר ישיר עם הקהל ולהזמין את האורחים להשתתף בחתונה בריקוד ובשירה. למי שאוהב,
ניתן לשלב גם מופע של אומנים כמו רקדנית בטן, להקת פולקלור של זמרים ורקדנים, זמר או זמרת ועוד.
כיבוד ואוכל מהווים מרכיב חשוב במתן מגע בסגנון אתני לחתונה.
רצוי לדאוג להגשת מאכלים האופייניים לעדות השונות בכלי קיבול מסורתיים עם מלצרים הלבושים באופן התואם את הקו המנחה בחתונה אתנית (מראה אוריינטאלי, הודי, תימני וכן הלאה).
העשירו את החתונה שלכם בצבע, צליל, ומחול אתניים. שלל גווני התלבושות הצבעוניות מכניסות לאווירה קסומה, המוזיקה תוסיף צליל של שמחה ויחד עם זאת תדבר אל ליבם של באי החתונה והמסורת שלהם.
שילוב מוקפד של עיצוב, קצב ואוכל יהפכו את החתונה האתנית שלכם לחוויה מיוחדת שאותה תזכרו אתם והאורחים שלכם לאורך זמן.

חתונה מיוחדת
טקס החתונה עדיין מהווה את אחד הרגעים החשובים והמרגשים ביותר שעובר במסלול החיים המשותף לכל זוג.
המעבר לסטאטוס של אדם נשוי עדיין נושא בתוכו חשיבות וערכים וזוגות רבים רוצים להתחתן בחתונה מיוחדת.
במדינת ישראל יכולים בני זוג יהודים להתחתן דרך הרבנות בלבד. עם זאת ישנם זוגות רבים המעדיפים שלא להתחתן דרך הרבנות, ויש זוגות שהם פסולי חיתון ואינם מורשים להינשא על-פי הדת היהודית,
כגון כהן וגרושה ,כהן וגיורת ועוד.
בשנים האחרונות חל בישראל גידול משמעותי במספר הזוגות הבוחרים להנשא על פי אמונתם, מנהגיהם ותרבותם ועורכים טקסים של חתונה אזרחית, חתונה בחו"ל,
הנערכת לרוב בקפריסין או בפראג, חתונה אלטרנטיבית עם משיא שאינו רב או בחתונה רפורמית עם משיא שהוא רב רפורמי.
זוג שנישא חתונה אזרחית בחו"ל מוכר בארץ ע"י משרד הפנים כזוג נשוי והשינוי במעמד האישי של בני הזוג נרשם בתעודות הזהות שלהם ובמרשם האוכלוסין.
יש זוגות יהודיים שכן הבוחרים כן להנשא כדת משה וישראל ע"י חתונה דתית אך מעדיפים לשמור על צביון עדתי ולערוך חתונה אתנית למשל חתונה מרוקאית, חתונה הודית או חתונה תימנית.
זוגות צעירים רבים בוחרים לערוך חתונה מיוחדת המאפיינת את העדפתם ומסמלת את הדברים האהובים עליהם.
לכן ניתן למשל למצוא זוגות רבים הנישאים על חוף הים ותחת כיפת השמיים, עורכים חתונה כפרית בחיק הטבע או אפילו עורכים חתונה בליל ירח במדבר וכ"ד.
חתונה מיוחדת יכולה להיות גם "חתונת נושא". גם כאן כדאי לבחור תחום האהוב על בני הזוג ולארגן חתונה כולל הזמנות חתונה, שמלת כלה וחופה בהתאם לנושא הנבחר.
למשל בחתונה על חוף הים ניתן לקשט את השולחנות בצדפים, להשתמש בגווני הכחול לקישוט, לתכנן הזמנות על נייר ממוחזר, לעצב שמלת כלה מבד רך, לבחור באוכל המאפיין את הים כמו דגים וכ"ו.
האפשרויות רבות ותלויות במידה רבה ביכולת הכספית של בני הזוג וביכולת למצוא את הגוף המתאים שיארגן טקס ייחודי ושונה.
חתונה מיוחדת המשלבת חתונה מסורתית ו/ או מודרנית, בשילוב עם חתונה אזרחית נותן פתרון אלטרנטיבי לזוגות שאינם מעוניינים בחתונה קונבנציונאלית.

קודם כל, שיהיה מזל טוב!

לפרטים נוספים והזמנות התקשרו אלינו 03-5270527

שתפו או הדפיסו מאמר זה:

Call Now